προσωπικό

    Στοιχεία επικοινωνίας

    Σχετικά με το Τμήμα

    Το Γραφείο Δικαιωμάτων Ληπτών-Ληπτριών στις Υπηρεσίες Υγείας είναι αρμόδιο για τη συλλογή και τη διεκπεραίωση των καταγγελιών και των παραπόνων, καθώς και για τη συλλογή των θετικών εντυπώσεων, που υποβάλλονται από τους/τις λήπτες/τριες υπηρεσιών υγείας.
    Η ποιότητα της φροντίδας υγείας εξαρτάται από τον βαθμό που οι παρεχόμενες υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των ληπτών και των ληπτριών υπηρεσιών υγείας, από τους οποίους άλλοτε διατυπώνονται καταγγελίες ή παράπονα και άλλοτε θετικές εντυπώσεις.

    ΣΤΟΧΟΣ:
    Η βέλτιστη διαχείριση των καταγγελιών, των παραπόνων και των θετικών εντυπώσεων των ληπτών/τριων υπηρεσιών υγείας από τα Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., με επιμέρους στόχους:
    α. τη διασφάλιση και την προστασία των δικαιωμάτων των ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας,
    β. την ενίσχυση της λογοδοσίας και της διαφάνειας,
    γ. την ανάδειξη των αναγκών και των δυνατών και αδύναμων σημείων στο πλαίσιο λειτουργίας του νοσοκομείου και
    δ. την αξιοποίηση της πληροφόρησης και της συνεργασίας για τη λήψη διορθωτικών μέτρων ή/και την προώθηση των καλών πρακτικών.

    ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΟΛΙΤΗ
    Η υποβολή καταγγελιών ή παραπόνων συνιστά κατοχυρωμένο δικαίωμα των ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας, που λειτουργεί προστατευτικά και διορθωτικά, με σκοπό την αποκατάσταση βλάβης που προήλθε στον/στην λήπτη/τρια από ή κατά τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Συγχρόνως, αναδεικνύει τους παράγοντες που επηρεάζουν, είτε θετικά είτε αρνητικά, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
    Ειδικότερα, η υποβολή καταγγελιών ή παραπόνων αποτελεί σημαντική πηγή πληροφόρησης για τον εντοπισμό δυσλειτουργιών και τη λήψη διορθωτικών μέτρων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και συνεπώς την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των ληπτών/τριών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας.
    Αντίστοιχα, η συλλογή θετικών εντυπώσεων συμβάλλει στον εντοπισμό των καλών πρακτικών και στην προώθησή τους με στόχο την καθολική εφαρμογή τους από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.

    ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ
    Τα έντυπα μπορείτε να τα ζητήσετε από το Γραφείο Δικαιωμάτων Ληπτών/Ληπτριών Υγείας ή το Τμήμα Πρωτοκόλλου ΓΑΝΠ ΜΕΤΑΞΑ ή να τα κατεβάσετε από την ιστοσελίδα μας.
    Ανάλογα με το περιεχόμενο και εφόσον διαπραγματεύεται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα θα ζητήσετε το συμπληρωμένο έντυπό σας να πάρει ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ. (ρωτήστε τον Υπεύθυνο του Τμήματος Δικαιωμάτων Ληπτών/Ληπτριών ώστε να σας κατευθύνει)
    ΕΝΤΥΠΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟΥ/ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ
    ΕΝΤΥΠΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ/ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΝΤΥΠΩΣΗΣ

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΗΜΕΡΩΣΗ
    Στην περίπτωση που το περιεχόμενο της γραπτής καταγγελίας ή του παραπόνου κριθεί από το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών (νομική, ιατρική, νοσηλευτική υπηρεσία κ.ά.), όπου αυτό απαιτείται, ως:
    αα. αόριστο ή ακατάληπτο, ζητούνται από τον καταγγέλλοντα επιπρόσθετα στοιχεία και εφόσον δεν υπάρξει επαρκής ανταπόκριση εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο,
    αβ. εμφανώς παράλογο, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο και
    αγ. επαναλαμβανόμενο κατά τρόπο καταχρηστικό, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο, εφόσον έχει προηγουμένως επισταμένως διερευνηθεί και επανειλημμένως απαντηθεί.
    β. Σε περίπτωση που ο καταγγέλλων υποβάλει εγγράφως δήλωση εναντίωσης στην επεξεργασία των δεδομένων του, παύει να είναι εφικτή η διερεύνηση της υπόθεσή του και η καταγγελία τίθεται στο αρχείο.
    Στις ως άνω περιπτώσεις, ενημερώνεται σχετικώς ο καταγγέλλων.

    ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

    Κάθε μορφής επεξεργασία δεδομένων (απλών και ευαίσθητων) στο πλαίσιο της διαχείρισης των καταγγελιών και των παραπόνων και της συλλογής των θετικών εντυπώσεων, όπως ενδεικτικά η συλλογή, η καταχώρηση και η διαβίβαση σε άλλες υπηρεσίες ή όργανα, πραγματοποιείται σύμφωνα με:
    – τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ [Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, Γ.Κ.Π.Δ. (L 119)] και
    – τον ν. 4624/2019 (Α’ 137) «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις», με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων.

    ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΛΗΠΤΩΝ KAI GDPR

    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

    • Πρόγραμμα Λειτουργίας Εξωτερικών Ιατρείων

      Δείτε όλο το πρόγραμμα των τμημάτων του Νοσοκομείου.
      Περισσότερα
    • Ολοήμερη Λειτουργία

      Δείτε το πρόγραμμα των απογευματινών ιατρείων.
      Περισσότερα
    Μετάβαση στο περιεχόμενο